העולם משתנה בקצב מואץ, ואחד השינויים המשמעותיים ביותר הוא המעבר מכלי רכב שמונעים בבנזין לכלי רכב שמונעים בחשמל. אמנם נכון לעכשיו מספרן של המכוניות החשמליות נמוך בהרבה בהשוואה למספרן של המכוניות עם מנוע הבנזין צורך הדלק היקר ומזהם הסביבה, אבל המגמה ברורה והיא הולכת ומטה את הכף לטובת המנוע החשמלי החרישי והמשתלם.
השינויים מביאים איתם גם מונחים חדשים ואחד מהם הוא "טעינה לרכב פלאגין". ההסבר פשוט – על-מנת שמנוע חשמלי יוכל להביא את כלי הרכב לכל יעד, יש למלא את הסוללה אחת לכמה מאות קילומטרים, וכדי למלא את הסוללה מוצעות לבעלי כלי הרכב החשמליים עמדות הטענה מסוגים שונים.
מהירות הטעינה
הפרמטר הראשון לפיו מבחינים בין העמדות השונות של טעינה לרכב חשמלי הוא המהירות שבה נטענת הסוללה. ליתר דיוק יש 3 אפשרויות: הטענה רגילה, הטענה מהירה והטענה אולטרה מהירה. המהירות נקבעת בעיקר על סמך ההספק החשמלי של כל עמדת טעינה לרכב פלאגין. גם המאפיינים של כל מכונית משפיעים על פרק הזמן שבו יבלה הנהג בעמדה. באופן עקרוני עמדות הטעינה הרגילות, שמוצבות בעיקר בבתים ובמשרדים, זקוקות לכ-6 עד 12 שעות כדי למלא את הסוללה של הרכב. מאחר שממילא ברוב המקרים אין מגבלת זמן למי שמטעין את הרכב בבית, וגם ימי העבודה ארוכים, זוהי בהחלט אופציה רלוונטית. בעמדות הטענת הרכבים המהירות ניתן למלא את הסוללה במשך כ-20 דקות כך שהיא תספיק לנסיעה של 100 ק"מ, ובעמדות האולטרה מהירות מספיקות 7 דקות כדי לאפשר נסיעה לטווח דומה.
החיבורים השונים עבור טעינה לרכב פלאגין
עוד דבר שכדאי לדעת לגבי טעינה לרכב פלאגין הוא שישנם שני סוגי חיבורים לעמדות – סוג 1 וסוג 2. בדרך כלל המכוניות שמיוצרות בארה"ב הן בעלות חיבור מסוג 1 וכך גם המכוניות שמגיעות אלינו מהמזרח הרחוק ואילו יצרניות אירופאיות מציידות את הרכבים החשמליים בחיבור מסוג 2. בעמדות הטענה ציבוריות ניתן למצוא שקעים לשני סוגי החיבורים. לעומת זאת בעמדה ביתית, נכון לעכשיו, יש רק חיבור אחד אפשרי – ולכן אם קונים עמדה כזו חשוב לוודא שהיא מצוידת בחיבור הנכון עבור הרכב שלכם, או זה שאתם מתעתדים לרכוש.
Comments are closed.