בניגוד לעבר, היום ניתן לראות מודעות רבה יותר לחשיבות של פעילות גיבוש לעובדים. מנהלים בחברות השונות מבינים כי פעילויות גיבוש בתוך החברה ולעובדי החברה יכולות לסייע רבות לעובדי החברה, ולהעניק להם אפשרות ליהנות מפעילות מיוחדת שתחבר ביניהם ותאפשר לכם להתמלא בכוחות מחודשים בכדי לבצע את העבודה שלהם על הצד הטוב ביותר ובכדי להרגיש טוב יותר במקום בו הם עובדים.
כך שהיום השאלה היא לא "האם לקיים פעילות גיבוש?" אלא "מתי לקיים את הפעילות?". ובכן, ישנם שני סוגים של פעילויות לגיבוש – פעילות ספונטנית וקבועה.
פעילות גיבוש ספונטנית
לעיתים מנהלים מרגישים כי העובדים מתחילים להיות מעט "מנומנמים" והמוטיבציה שהיתה בהם מתחילה להיעלם. לרוב, זה קורה בתקופות של לחץ בעבודה או תקופות של שינויים קיצוניים במקום אשר משפיעים על הלך הרוח של העובדים. בתקופות כאלו מנהלים רבים מבינים כי פעילות גיבוש יכולה לסייע להם רבות ולאפשר להם לעורר את העובדים, להחזיר להם את הכוחות ולאפשר להם לשוב בעבודה במרץ מחודש.
לכן, פעילויות כאלו נערכות לאורך כל השנה, ועל פי הצורך. כמובן, חשוב להתאים את הפעילות לעונת השנה – אם אתם צריכים לקיים אותה בעונת החורף בחרו בפעילות המתקיימת במקום סגור, ובקיץ תוכלו לפנות לפעילויות במקומות פתוחים כמו טיולי צוות וכדומה.
פעילות גיבוש שנתית קבועה
מלבד הפעילויות הספונטניות, היום חברות רבות מקפידות על שגרה של פעילות גיבוש קבועות לאורך השנה. רוב החברות מקפידות לקיים לפחות יום גיבוש אחד בתקופה קבועה בשנה (כמו יום גיבוש לקראת סוף השנה האזרחית, לקראת חגי תשרי וכדומה).
חשוב להקפיד על שגרה של פעילות כזו כי הדבר נותן מוטיבציה לעובדים וציפיה. גם בימים בהם הם יתמודדו מול לחץ עבודה רב ומול עומס לא פשוט הם יוכלו להתנחם בכך שבקרוב יצאו ליום גיבוש מפנק בו ייהנו מהפסקה קלה בעומס העבודה ומאפשרות לנוח מעט ולאגור כוחות מחודשים.
כמובן, חשוב לגוון את הפעילות ובכל שנה לבחור בפעילות אחרת מהשנה הקודמת, בכדי ליצור עניין אצל כלל העובדים.
Comments are closed.