בראש השנה הרבה אנשים היו בחופשה ויומיים לאחר סיום החופשה ניתן לסכם קצת את החופשה בעיני עולם התיירות.
המסקנה הכי בולטת מחופשה זו היא שהמוני אנשים נפשו בכל הארץ אולם בעיקר באיזור הצפון. בתי הארחה, מלונות, צימרים ואפילו אתרי קמפינג בצפון היו מלאים בתפוסה מאד גבוהה באופן יחסי. מזג האוויר היה נהדר וכמעט שלא נשארו חדרים פנויים במקומות הנופש הפופולריים באיזור הכנרת ובגליל העליון. המקומות שהיו מבוקשים ביותר היו הצימרים עם הבריכה ואלו שנמצאים בסביבת הכנרת
המסקנה השנייה הבולטת מחופשה זו היא שהישראלים אוהבים מים ולא משנה באיזו צורה, כל מסלולי הטיולים הרטובים הפופולריים ואלו שפחות, מעיינות רבים וגם שפת הים היו מאוכלסים באנשים רבים שנהנו מהאווירה של החופש וממזג האוויר הסביר ששרר בראש השנה. .
מסקנה שלישית וקצת עצובה – ישנם עדיין חלקים בציבור הישראלי שחושבים שהטבע נועד בשביל לשרת אותם ותו לא והינם בעלי תודעה סביבתית מינימלית. הדבר מתבטא בעיקר בעשרות הטונות של אשפה שהושארו באתרי הטבע השונים ומלבד היותם מפגע סביבתי אף מהווים סכנה לבעלי החיים.
מסקנה רביעית – האטרקציות זכו להכי הרבה מבקרים היו האטרקציות בצפון. מרכזי מבקרים רבים, מפעילי אטרקציות שונים ומוזיאונים ארגנו פעילויות מיוחדות וייחודיות לימי ראש השנה שחלקן סבבו סביב נושא הדבש או שמן הזית בגלל תחילת המסיק וחלקן סבבו סביב הנושא המקומי.
מסקנה חמישית – למרות שלכאורה יש קונצנזוס לגבי הקדושה של יום כיפור בציבור הישראלי – רבים מאד טיילו ביום זה והפכו אותו ליום חופש רגיל.
מסקנה שישית – יש קשר בין כמות הפרסום לבין מספר המבקרים – היו מקומות רבים שהשקיעו והכינו פעילויות מאד מושקעות והתקמצנו על הפרסום והיות שכך הרבה אנשים שחיפשו מה לעשות פשוט לא ידעו שהפעילויות קיימות ויצא החיסכון שלם בהפסדם, לעומת זאת היו מקומות עם פעילויות פחות איכותיות שהוצפו במבקרים בגלל פרסום נכון וממוקד [בעיקר ברשתות החברתיות[. ראוי לציין במקרה זה את מרכזי המבקרים שעוסקים בנושא הדבש שהיו פופולריים מאד בראש השנה.
האם אנשים מסיקים מסקנות ומפיקים לקחים? נראה שכן. לקראת חופשת סוכות נראה שרבים ממקומות הנופש כבר היו מוזמנים מראש – כנראה, בין השאר, גם על ידי כאלו שניכוו מההמתנה לרגע האחרון שלפני ראש השנה ובסופו של דבר שילמו מחיר יקר על מקומות פחות טובים. מרכזי מבקרים רבים יצאו בפרסום ממוקד באמצעי התקשורת השונים לגבי הפעילויות שלהם – מה שמעיד שהיתה לא רק השקעה בתוכן אלא גם בחשיפה אליו – מה שכנראה יוביל אליהם מבקרים רבים בחול המועד [את האמת נדע רק אחרי . .] בקטע הזה הגדילה רשות הגנים הלאומיים ועשתה פרסום ממוקד לאתרים מרכזיים בהם ישנם פעילות שלה. בסרטונים מצחיקים ברשתות החברתיות היא הצליחה ליצור באזז וסקרנות רבים לקראת הפעילויות הצפויות.
ולכן המטיילים? לא נותר אלא לאחל שתהנו מכל מה שהכינו עבורכם, אז שיהיה טיול נעים וסעו בזהירות!
Comments are closed.